Pobudzanie aktywności społeczno-gospodarczej przez rozwój marki lokalnej w Serbii
Projekt zakłada transpozycję na grunt serbski idei marki regionalnej Dolina Baryczy Poleca, będącej przykładem
samorządności gospodarczej. Idea powołania własnej marki promującej wyroby i usługi regionalne powstała w ramach
wspólnego projektu "Wsparcie Lokalnej Grupy Działania Rzeki Tamiš w Serbii", gdzie wypracowano dla serbskiego
partnera strategię rozwoju.
Projekt obejmie pobudzenie lokalnej aktywności społeczno-ekonomicznej poprzez szkolenia, wizytę studyjną i wdrożenie
systemu promocji znaku lokalnego: konkurs na wybór nazwy i logo, opracowanie materiałów promocyjnych, regulaminu.
Przygotowana będzie koncepcja promocji długookresowej, aby zapewnić marce regionalnej trwałość.
Wizyta polskiej grupy w Serbii posłuży przygotowaniu systemu marki i wybraniu uczestników wyjazdu studyjnego do
Polski grupy złożonej ze specjalistów ds. marketingu, liderów i producentów/usługodawców w dziedzinach
interesujących dla Serbów, a w których Dolina Baryczy ma doświadczenia.
Wizyta w Polsce pozwoli zapoznać gości ze sposobami zarządzania wizerunkiem produktu lokalnego. Zostanie
przeprowadzony instruktaż w zakresie organizacji imprez kajakowych, które partner serbski chce rozwijać na rzece
Tamiš.
Dzięki projektowi, LGD Rzeki Tamiš będzie starać się o środki lokalne i unijne na większe przedsięwzięcie oraz będzie
współtworzyć projekt turystyczny "Szlakiem lokalnych marek", którego koncepcja została wypracowana na warsztatach
międzynarodowych, z udziałem obu partnerów.
Przeprowadzono konkurs na
logo regionu, partnerstwa oraz marki lokalnej.
Polscy eksperci pomogli partnerowi LAG TRI opracować regulamin, zasady funkcjonowania marki, przygotować publikacje dla potencjalnych jej użytkowników, przygotować się merytorycznie do zarządzania marką.
Dla odbiorców zewnętrznych przygotowano (w języku serbskim) i wydrukowano ulotkę, broszurę informującą o zasadach korzystania z marki oraz regulamin.
Obszar działania TRI